torstai 3. maaliskuuta 2016



Introvertti vai ekstrovertti?

Helsingin Sanomissa oli tänään juttu introvertista äidistä.
Keskustelimme sitten aiheesta kollegan kanssa.
Minä tiedän 100% varmuudella olevani itrovertti.Olen aina tiennyt sen.
Keskustelu johti sitten testiin, jonka kollega minulle linkitti.

Tulos kertoi, että olen INFP-persoonallisuus "sovittelija"
Todellinen idealisti,rauhallinen,varautunut, jopa ujo, jonka sisällä roihuaa liekki ja intohimo.Ja meikeläisen ryhmällä (4% väestöstä) on suuri riski tuntea itsensä väärinymmärretyksi.
Parhaimmillaan ominaisuuteni antavat mahdollisuuden kommunikoida syvällisesti muiden kanssa metaforia ja vertauskuvia käyttäen, ymmärtäen ja luoden symboleja joilla jakaa ajatuksia.INFP.llä  on lahjoja itseilmaisuun ja oman kauneutensa ja salaisuuksiensa paljastamiseen metaforien ja fiktiivisten hahmojen kautta.
INFP:t uivat usein syvissä ajatuksissa ja rakastavat hypoteettisia ja filosofisia pohdintoja.

J.R.R.Tolkienin (INFP) sanoin "Kaikki mikä on kultaa ei kiillä;kaikki jotka vaeltavat eivät ole eksyssissä;vanha joka on voimakas ei kuihdu;pakkanen ei yllä syviin juuriin"

Testin tulos on pitkä, ja löydän sieltä todella itseni.
Tässä linkki testiin, jos haluat illanrattoa! :)

www.16personalities.com/fi/persoonallisuustesti


8 kommenttia:

  1. Tiedän kyllä olevani introvertti. Aloin rastittamaan vaihtoehtoja, mutta niitähän vain tuli lisää ja lisää....keskeytin, palaan testiin rauhallisemmalla hetkellä.

    Kivaa alkavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  2. :) Minäkin olen usein malttamaton, jos jotkut kyselyt tai tms. on kovin pitkiä. Ihme, että tämän sain tehtyä kokonaan, vaikka niitä kysymyksiä riitti! :) Kiitos ja samoin sinulle Sirpa!

    VastaaPoista
  3. Introvertti myös.Nämä mitä kerroit omalta kohdaltasi testin tuloksesta, kuullostavat hyvin tutuilta asioilta.
    Teenpä Voicen jälkeen paremmalla ajalla testin.
    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  4. Mukavaa viikonloppua Vikki sinullekin!Käyppä kertomassa, mihin ryhmään sinä kuulut! :)

    VastaaPoista
  5. Minäkin kokeilin, tosin liian nopeasti. Joihinkin kysymyksiin en osannut vastata eli vastaus riippuu tilanteesta tms. Olen tehnyt kyllä joskus ennenkin vastaavia ja uskoisin, että en ole kovin introvertti :)

    VastaaPoista
  6. Vaikka löysin paljon itseäni testini tuloksesta, Wikipedia sanoo, että introvertit eivät ole impulsiivisia.Viihdyn esim paljon paremmin itsekseni, tai yhden ihmisen kanssa, kuin joukossa, mutta impulsiivinen olen satasella! :)Minulla testin tulos oli 26% ekstrovertti ja 74% itrovertti.Mutta maalaisjärkihän näissä on kuitenkin pidettävä, mielenkiintoista kuitenkin :)
    Hyvää viikonloppua Seija!

    VastaaPoista
  7. Persoonallisuustestit ovat kyllä hauskoja =). Piti heti kokeilla mitä sieltä tuli tulokseksi. Täältä löytyi blogi täynnä upeita kuvia! Liityn heti lukijaksesi =). Ihanaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  8. Voi, iso kiitos ja tervetuloa Katinka! :)Testit ovat hauskoja ja tuloksesta jos vielä löytää itseensä sopivia kohtia, sitä hauskempaa. :)Kävin vastavierailulla blogissasi ja yllätyin ihanasti! Oli niin tuttuja maisemia. Olen asunut Hyljelahdessa, nyt täällä Saunalahden suunnalla ja Haukilahdessa olen ollut töissä ja siellä asuu paljon tuttuja.Ihanaa viikonloppua sinullekin!

    VastaaPoista